Teman tersayang....aku ingin

Teman,aku ingin...
teman t'sayang
aku ingin kita sprt Abu Bakar as-Siddiq
persahabatan di jalin krn alKhaliq
harta dikorban bkn sedikit
cintakn kebenaran sanggup b'sakit

Serta tawakkal Ibrahim mulia
ketika meninggalkn insan t'cinta
dibumi tandus tanpa bicara
meyakini Allah sbg penjaga

Aku impikn antara kita seorg Umar
berdiri tatkala tunduknya manusia
bersuara tatkala diamnya mereka
menggerunkn musuh durjana

Serta senyuman Syed alQutb
ketika b'hadapan dgn tali maut
akidah mantap tidak terenggut
roh dakwahnya tidak surut

Aku ingin kita seteguh Ibnu Zubbair
menahan panahan Hajjaj dgn rela
bersama si ibu tua
lantas syahid,rohnya ke syurga

Marilah kita menyemai benih Hassan alBanna
fikrahnya jernih,menggegar dunia
merelakn tubuhnya di mamah peluru
demi menegakkn kalam Allah & Rasul

Aku cintakn pemuda Giffari
menentang kezaliman walaupn diancam
mogakn lahir di abad ini
jiwa jitu pemuda yg tidak pernah suram

Aku ingin sikap pemaaf Yusof
tetap m'cintai saudaranya
walaupn d humban ke perigi tua
t'pisah ayahanda b'tahun lamanya

Aku ingin pusara kita harum mewangi
bagai harumnya pusara Masyitah
semerbak kasturi

Aku ingin persahabatan indah ini
bisa menjadi syafaat
di mahkamah mahsyar nanti....

petikan dari,
Buku Tautan Hati
~karya Fatimah Syarha Mohd Noordin~

khas buat...
sahabat2 SKSSU(batch 2005)
n sahabat2 MADID(batch 2010)
n tentunya follower2 yg dikasihi

0 comments:

Post a Comment