Program Realiti Imam Muda 2-kini kembali

Dengan catatan sebanyak 1.7 juta semakan carian di Google, lebih daripada 300 ribu peminat di Facebook, dan 3 juta penonton, kini Imam Muda musim ke- 2 kembali lagi bersiaran langsung di Astro Oasis (Saluran 106) setiap hari Jumaat jam 6.30 petang bermula 29 April ini.

Ia telah dilancarkan oleh Yang Berhormat Mejar Jeneral Dato' Jamil Khir bin Haji Baharom (B) Menteri di Jabatan Perdana Menteri pada 18 April 2011 di Dewan Muktamar, Menara Pusat Islam, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI).

Antara calon Imam Muda yang terpilih ialah Ali Khairudin Hj Abdul Marif, 26 Sabah; Mohd Hassan Adli Yahaya @ Yahuza, 26 Perak; Nazrul Izwan Zolkiflee, 26 Johor; Wan Najdi Mohd Noh, 20 Kelantan; Mohd Fakhrurrazi Hussin, 27 Terengganu; Ammar Wan Harun, 27 Kuala Lumpur; Mohd Azlan Zulkarnain, 25 Kuala Lumpur; Abdul Fattah Ridzwan, 21 Negeri Sembilan; Mujahid Suhaimi, 20 Singapura dan Zulfadli Haji Awang, 24 Brunei.

Pelbagai insentif menarik yang bakal menanti Juara Imam Muda, antaranya penajaan penuh biasiswa di Universiti Antarabangsa Al- Madinah, wang tunai RM30,000, sebuah kereta Proton Ixora, pakej menunaikan Haji dan Umrah, beserta hadiah sampingan yang lain.

Program pencarian Imam Muda kali ini telah dibimbing oleh Yang Berbahagia Dato' Hasan Mahmud Al Hafiz, mantan Imam Besar Masjid Negara dan dibantu oleh empat orang Murshyid (mentor) yang terdiri daripada dua pensyarah institusi pengajian tinggi awam tempatan, Ustaz Ikmal Zaidi Hashim dan Ustaz Mohd Izhar Ariff Mohd Kashim; dan dua wakil dari JAWI iaitu Ustaz Tuan Asmawi Tuan Omar dan Zulkefli Hamat.

sumber:iluvislam

0 comments:

Post a Comment